Wat wij doen…

Doel:

Onze doelstelling van de stichting is het verminderen van lesuitval door middel van kunstenaars/talenten aan te bieden. Wij zorgen er onder andere voor dat kunstenaars opgeleid worden en didactische vaardigheden aangeleerd krijgen. Wij zorgen dat kunstenaars opgeleid worden tot docent, met optioneel een accreditatie via de “Scottisch Qualification Authority”.

Ons belangrijkste doel: alle kinderen voorzien van breed onderwijs, altijd! Ook als de “echte” leraren afwezig zijn door ziekte. Kwalitatief onderwijs gegeven door rolmodellen.



  1. We zijn er voor scholen.
    Door middel van programma’s en/of creatieve invaldocenten voorkomen we samen lesuitval.
  2. We zijn er voor creatievelingen. Door middel van het opleiden van makers om hun passie op een bekwame manier te kunnen delen. Wij ondersteunen ze ook in talentontwikkelingstrajecten.
  3. We zijn er voor iedereen.
    Door middel van een toekomstige toegankelijke spot voor iedereen hopen we alle zintuigen te prikkelen over de onderwerpen met betrekking tot breder onderwijs. Wat ons betreft wordt dat een hedendaags museum waar we onze eigen geschiedenis schrijven.

Wat doen wij?

Het verminderen van lesuitval is zoals eerder aangegeven onze belangrijkste doelstelling. Dit is een resultaat die wij weten te realiseren in samenwerking met gemeenten en stichtingen. De invalpools op scholen zijn zo goed als leeg en wij vullen deze aan door middel van een alternatief.

Door bewustwording en impact te creëren op scholen inspireren wij schoolleiders om buiten het reguliere curriculum te denken.

We bevorderen de deskundigheid van onze kunstenaars en talenten door de ‘Each One, Teach One’ methodiek, geïnspireerd door de hiphop-cultuur, waar men kennisoverdragend werkt. Wij leiden zowel bevoegde als onbevoegde docenten op tot Zieke Docent.

We maken ook lesmethoden welke overgenomen kunnen worden door scholen. Deze lesmethoden zijn gericht op breder onderwijs voor iedereen.

We hebben programma’s als;

# Burgerschap
# Inclusief Denken
# Geluksgevoel
# Cultureel Erfgoed, hoe zit dit nou echt?
# Hoe om te gaan met geld?